Ako uzmemo da u proseku po vozilu (zglobna i solo vozila) može da se preveze 120 putnika za čega u realnim uslovima treba oko 100 putničkih vozila (pogledajte i sami, većinom je u autu jedan ili eventualno 2 putnika) dolazimo do sledeće matematike:1. Prostorno zauzeće - Terminal za nekoliko linija zauzima manje prostora od parkinga za 50 vozila a može da obezbedi pristup hiljadama građana više nego individualni prevoz. Takođe jedan zglobni autobus zauzima 45 m2 na kolovozu a 100 putničkih vozila oko 600 m2 što drastično utiče na saobraćanu gužvu. Zamislite dve kolone auta u Jevrejskoj od Norka do pešačkog prelaza, e toliko putnika staje u jedan bus. 2. Zagađenje – U strukturi buseva preko polovine je sa motorima euro 6 što je bolje od proseka individualnih vozila. Jedan bus u proseku pređe 300 km dnevno i potroši oko 150 litara goriva. Automobil oko 0,5 litara za prosečnu vožnju po gradu. Znači da za potrošenu istu količinu goriva kolima se preveze oko 400 ljudi a busom oko 2000 ljudi čak i kada su busevi poluprazni, a da su potpuno iskorišćeni kapaciteti bilo bi 5000 putnika. Pa se zapitajte ko više zagađuje okolinu?
Mnogi naši sugrađani koji su davno rođeni u ovom gradu još uvek nisu usvojili osnovne postulate urbanog življenja. Istima nije jasna svrha i uloga postojanja javnog prevoza. Već decenijama, zaposleni u gradskim strukturama koji treba da se bave unapređenjem ovog saobraćajnog segmenta nemaju jasnu predstavu razvoja i organizovanja istog ili su pod uticajem nekih drugih interesa. Da se malo podsetimo hronološki. Javni prevoz je izmešten iz centra grada, zatim sa Trifkovićevog trga i sa Riblje pijace. Sve ovo ne bi bio nikakav problem da je pronađeno efikasno i održivo rešenje u vidu funkcionalnog terminala pri centru grada koje je neophodno. Zašto? Evo zašto. Sve institucije su locirane u centru (opština,poresko, katastar,urbanizam, banke, pošta, trgovine, ugostitelji...) i njima treba obezbediti prilaz svih građana. Postoje ljudi koji ne mogu koristiti sopstveni prevoz (maloletna lica, stari, ljudi koji nemaju položen vozački ili nemaju auto)
Objekat iza pomenutih kioska je jednim delom u vlasništvu gradske uprave za imovinu i imovinsko pravne poslove a drugim delom u privatnom vlasništvu. To su adrese na koje treba uticati za uređenje fasade. Već je bilo poziva privatnom vlasniku da uredi svoj deo objekta sa kojeg su otpadali delovi fasade a postoji i opasnost od urušavanja dela objekta ali čak i posle izlaska inspekcije pre više od 5 godina situacija ostala ista.
Bilo bi dobro ,kad već stavljaju nove kioske da odmah obeleže i parking mesta ,za radnike GSP,na trotoaru,gde se isti godinama parkiraju.Ako je moguće ,neka stave ogradui i portira.Da se zna da je to njihov posed dobijen od gradske vlasti.
Zašto ste lagali da će se ovo privremeno ruglo od terminals GSP do jeseni ukloniti i započeti izgradnja nadzemnih garaža. Mi stanari Šafarikove ulice smo dobili pismeno obećanje od više institucija kao i gradonačelnika i gradske vlasti da će ovaj terminal biti uklonjen.
A što ne zamene konzervu na Futoškoj koja je ko iz doba jure a najveća gužva, sramota, sramote, prošetajte malo pa vidite na šta ono liči a i prostor oko njega, prestonica kulture, malo morgen
A dok se ceka nova garaza jel bio problem da se tu pobode par drva, okreci fasada iza, napravi neka privremena nadstresnica, stavi neko cvece?
Cisto da taj deo centra ne izgleda kao Kandahar! Preko puta lickamo i sredjujemo a sa ove strane ulice bukvalno Kandahar!!!
Dobro je da su te kioske porušili baš dva dana pre početka EXIT-a, da svi gosti vide "lepote" razvalina... a možda je bolje i tako, nego da su uradili ranije i već postavili nove, očito pozlaćene kioske (sudeći po ceni) koji će u skladu sa ukusom i znanjem urbanista biti još ružniji od starih. Kič i skupoća su odlika gradskih vlasti.
A za garazu se obratite radijatoru jer na tom mestu je postojao parking. Ima i sada u podrumu ali samo za korisnike hotela. Mozete i Dodiku. Svi vi koji kukate za parking u centru gde ste bili kada su se parkinzi otimali? Siluju i ucenjuju kako bi pristali na njihova resenja a to su kriminalna dela.
Centar je ugušen kič novogradnjom i prometom saobraćaj koji ne može da podnese.
Zar nije efikasnije napraviti tunel u centru za buseve i vozila? Time stvoriti lep trg i pešačko-bicikl.zonu, na mestu sadašnje raskrsnice i aljkavih JGSP stajališta...
Živnuo bi ceo kraj i uz malo zelenila, vertikalnog farminga na ružnim fasadama, cveća, klupa i eventualnog ambijentalnog amfiteatra, male biblioteke na otvorenom sa policama za razmenu knjiga, kreativnih sadržaja isl.
A stara crkvena i gradska celina bi se sačuvala kao kulturno dobro.
Da li ima neko da čuje glas predloga građana?
košta zamena postojećih, novim kioscima.
šteta što nisam video tender, da se učipim, podebljam radnike za 100 eur po danu, i ostanem dobar za kuću u Đurđevu.
A uradio bih za koju kintu jeftinije..
Drago mi je što će prodavci karata i otpravnici GSP za par dana raditi u boljim uslovima, ali nisam baš siguran da im je za vršenje dužnosti neophodan blindiran kiosk otporan na protivpešadijsku streljačku municiju, ručne raketne bacače, kao i improvizovana eksplozivna sredstva, pa ne rade u pojasu Gaze, majkumu. Takođe ne znam kada u toku smene planiraju da koriste ugrađen đakuzi i sistem kućnog bioskopa.
Šta kažete, novi kiosci nemaju ovo što sam nabrojao?
Eto koliko decenija treba da se ukloni to ruglo i losa navika, sad ce neko da se javi kako tu nekad davno on kupovao burek,kifle ili neku licnu glupost !
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Uklonjeni kiosci GSP-a u Šafarikovoj
Žarko Bogosavljević
zarkob@021.rs
Novi Sad
•06.07.2021.
•18:07 > 09:26
Komentari 39
svevideće oko
svevideće oko
svevideće oko
Odbranimo Sodros
Aurora
Stevan
Cajs
Rada
hajde malo truda
Neko
Uzgred, ona je muzejski primerak, mogli su je i u muzej odneti.
C
Vesna
Dok se ceka
Cisto da taj deo centra ne izgleda kao Kandahar! Preko puta lickamo i sredjujemo a sa ove strane ulice bukvalno Kandahar!!!
Sile
75.000
Sitnica
Kuranji Ervin
Чизмар Влада
Garica
G pen
Mile
+384
#UgledamoSeNaNajbolje
Vule
Ja
Neko
penz.arhitekta
Zar nije efikasnije napraviti tunel u centru za buseve i vozila? Time stvoriti lep trg i pešačko-bicikl.zonu, na mestu sadašnje raskrsnice i aljkavih JGSP stajališta...
Živnuo bi ceo kraj i uz malo zelenila, vertikalnog farminga na ružnim fasadama, cveća, klupa i eventualnog ambijentalnog amfiteatra, male biblioteke na otvorenom sa policama za razmenu knjiga, kreativnih sadržaja isl.
A stara crkvena i gradska celina bi se sačuvala kao kulturno dobro.
Da li ima neko da čuje glas predloga građana?
N.
kuzze detelinara
šteta što nisam video tender, da se učipim, podebljam radnike za 100 eur po danu, i ostanem dobar za kuću u Đurđevu.
A uradio bih za koju kintu jeftinije..
.
Ovaj citav potez izgleda ekstremno ruzno.
Kao predgradje Leskovca, a ne centar NS-a.
Katastrofalno ruzno.
miki
dogyosz
Drago mi je što će prodavci karata i otpravnici GSP za par dana raditi u boljim uslovima, ali nisam baš siguran da im je za vršenje dužnosti neophodan blindiran kiosk otporan na protivpešadijsku streljačku municiju, ručne raketne bacače, kao i improvizovana eksplozivna sredstva, pa ne rade u pojasu Gaze, majkumu. Takođe ne znam kada u toku smene planiraju da koriste ugrađen đakuzi i sistem kućnog bioskopa.
Šta kažete, novi kiosci nemaju ovo što sam nabrojao?
PA ŠTA KOŠTA DEVET MILIONA DINARA?
m
Dejan
*
Pera
Marija
Korisnica gsp-a
cyco
ArthurDent
Mams
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H